Vyhodnocení akce „Zpátky do kondice“

S odstupem více než měsíce se vracím k akci, kterou jsme ve fitku pořádali v červnu – akci Zpátky do kondice. Pro připomenutí – šlo o to dostat se zpět „do šejpu“ a do kondice po přestávce způsobené koronavirem.

Pravidla byly jednoduchá – během června odchodit 10 lekcí H.E.A.T.u, na začátku a na konci se dělalo měření složení těla na InBody. Pak už záleželo na každém, jak si to doplní, doporučení z naší strany bylo zařadit do programu posilovací cvičeníupravit stravu. Zhruba v půlce akce jsem posílala jako bonus mail s tématem výživových doporučení. Kapacitu akce jsme stanovili na 18 účastníků, zájem byl velký a skutečně odstartovalo všech 18 účastníků.

Jak to celé dopadlo? Když to mám shrnout z mého pohledu – nad očekávání skvěle! Z 18 účastníků pouze jedna paní nedokončila, a hlavně – výsledky byly až na výjimky super! Bylo dost těžké vybrat mezi tolika dobrými výsledky ty nejlepší, nakonec jsme vybrali vítězky dvě – Lenku KubíkovouVeroniku Sedlákovou.

Takže konkrétní výsledky z měření na InBody:
Tuk: Celkem 12 lidem se podařilo shodit za měsíc tuk (v průměru 1,8 kg!!!), 2 lidé na tom byli stejně před i po, bohužel 3 lidem se tuk zvýšil v rozmezí 0,2 – 1 kg.
Svaly: Celkem 10 lidí přibralo v rámci akce svalovou hmotu (to chceš:-) – v průměru 0,6 kg) , v jednom případě byly svaly před a po stejné, bohužel v 6 případech šly svaly dolů (0,4 – 2,3 kg).
Viscerální tuk: Celkem 5 lidem se podařilo snížit i tuk kolem vnitřních orgánů, v 8 případech zůstal stejný, ve 4 případech šel nahoru.

Co z toho vyplývá? Bylo vidět, že většina akci vzala jako velkou motivaci a takové „nakopnutí“ na sobě máknout a dostat se před létem do formy.
Ne všichni ale měli výsledky podle představ – celkem ve 4 případech šla sice váha dolů, ale bohužel na úkor svalové hmoty, zvýšilo se i procento tuku. Na běžné váze to ukazuje, že „jako dobrý, váha frčí dolů“, ale pak se zvážíte na InBody a zjistíte, že se složení těla změnilo k horšímu, „spadly vám svaly“ a tuk narostl. Obecně – tyto výsledky jsou typické pro lidi, kteří mají hubnutí spojené s velmi nízkým energetickým příjmem, často pod hodnotou bazálního metabolismu (pozn.: bazální metabolismu je energie potřebná pro všechny základní procesy v těle, tj. práci srdce, dýchání apod.). Další typickou chybou při redukci váhy je nízký příjem bílkovin. Možná byla tedy chyba v příliš nízkém energetickém příjmu nebo v příjmu bílkovin, ale to by bylo na hlubší rozbor.

Celkově ale byly výsledky akce super, bylo vidět, že většina na to šla dobře, určitě si kromě cvičení ještě upravili jídelníček správným způsobem a odpovídaly tomu pak i výsledky.

Všem zúčastněným velké díky za účast v akci, držíme palce, ať kondice, „lepší tělo“ a dobrý pocit z toho, co jste dokázali, vydrží!