Chci do kondice

Jak to udělat, když se chcete dostat do kondice?

Při rychlejší chůzi nemůžete plynule mluvit a při výstupu do druhého patra odpočíváte? Cítíte, že jste bez síly, bez energie, rychle se unavíte a toto vše se promítá negativně do celého Vašeho života? Chybí Vám prostě kondice? 

Světová zdravotnická organizace (WHO) definuje dobrou fyzickou kondici takto: „Je to schopnost vykonávat každodenní povinnosti s energií, ostražitostí a bez nadměrného pocitu únavy a navíc mít dostatek energie na potýkání se s neočekávanými událostmi, které se mohou objevit v čase vyhrazeném odpočinku nebo k provozování zálib."

Jak tedy kondici vybudovat? Pokud jste dlouho nesportovali, je vždy nejprve potřeba vybudovat tzv. základní kondici, připravit své tělo na větší zátěž, na posilování, na větší výkony. K tomu nám ideálně poslouží chůze, jízda na kole nebo stacionárním kole, případně indiánský běh, tj. střídání chůze a pomalého běhu. Po vybudování této základní kondice je dobré přidat do svého cvičebního programu i posilování nebo lekce, na kterých se posiluje a zároveň pracuje na kondici.

Jaké aktivity a lekce z naší nabídky si vybrat?

Určitě bych vám na začátek doporučila lekce H.E.A.T. Programu, které jsou skvělé právě pro získání kondice. Základem je svižná chůze na pásech, za doprovodu motivační hudby a pod vedením instruktorky. Cvičení si snadno přizpůsobíte svým potřebám (pomalejší chůze, menší kopec nebo pro pokročilé naopak:-)). Dále je dobré k tomu postupně přidat posilovací lekce (TRX, Funkční tréninkPump fx) nebo lekce kombinující posilování s aerobní zátěží (Fitbox, pro pokročilé Tabata). Pro klienty s menší fyzickou zdatností, starší a s nadváhou doporučuji doplnit lekce H.E.A.T. Programu lekcemi typu PilatesPowerjoga.

Na své kondici můžete zapracovat velmi úspěšně také v posilovně – v aerobní zóně získat základní kondici a pak posílit tělo na strojích a ve funkční zóně.

Zvolte to, co Vás bude bavit, podle svých časových možností a preferencí skupinového či individuálního tréniku. Pokud chcete pomoci, obraťte se na některého z našich osobních trenérů.

Jak často, aby se výsledky dostavily?

Ze začátku 2krát týdně (vždy naplánovat tak, aby to bylo reálné vzhledem k Vašemu dennímu programu) – cca 2 – 3 měsíce, aby si tělo na pohyb zvyklo. Začít určitě základní kondicí viz výše, tj. z naší nabídky skupinových lekcí zvolit H.E.A.T. (jít si ve svém tempu), případně v posilovně v aerobní zóně. Pak přejít na lekce 3 - 4krát týdně (např. 2krát H.E.A.T., 2krát posilovací lekce v multifunkčním sále nebo cvičení v posilovně). Pokud máte další sportovní aktivity, je důležité to samozřejmě zohlednit. Počítejte ale s tím, že pokud budete cvičit pouze 2krát týdně, nemůžete očekávat velké zlepšení. Jako ve všem, pokud něco chcete, musíte tomu věnovat nějaké úsilí:-). A taky připomínám - základem naší kondice je každodenní pohyb v běžném životě.

Podívejte se na náš rozvrh a naplánujte si, kdy vám cvičení bude vyhovovat!