Rozhovory s výherci akce Svaly hore, tuky dole II

autor Dana Weisserová, 22. 6. 2017
akce Svaly hore, tuky dole II

Od půlky dubna do půlky června ve fitku probíhala akce Svaly hore, tuky dole II. Účastníci museli absolvovat 12 lekcí v multifunkčním sále a 12 lekcí H.E.A.T. Programu, na začátku akce měl každý konzultaci ohledně výživy s naším nutričním poradcem Michalem Kroupou a v průběhu i osobní trénink zaměřený dle vlastního výběru. Na začátku a na konci akce se dělalo měření složení těla na InBody, na základě měření jsme vyhlásili i výherce. Letos máme výherce hned dva - nejlepší výsledky dosáhli Mgr. Kamil Gregorek a Markéta Šimková. Přečtěte si velmi zajímavé a inspirativní rozhovory s oběma výherci. 

Rozhovor s panem Mgr. Kamilem Gregorkem, fitko 20. 6. 2017

Dobrý den, ještě jednou Vám moc gratuluji ke krásným výsledkům v rámci akce Svaly hore, tuky dole. Za dva měsíce trvání akce se Vám podařilo zhubnout 3,5 kg tuku a nabrat 0,3 kg svalů, což je super výsledek, protože hubnutí a nabírání svalů současně vůbec není jednoduché. Co Vás k tomu vedlo, že jste se do akce přihlásil?

Výzvu jsem našel na webu a oslovilo mě to proto, že mám hodně stresovou práci, pracuji i o víkendech a nemohl jsem najít čas naKamil Gregorek trénink (pan Gregorek je právník – pozn.). A ono je to samozřejmě relativní. Potřeboval jsem mít pevný režim, mít pevné termíny a rozsah tréninků, které prostě musím splnit.  A zničehonic jsem zjistil, že to jde. Člověk má v ruce tu kartičku a říká si: „No jo, já ještě potřebuju jít na ten H.E.A.T.“ a to vás tlačí. Zjistíte, že to dáte třeba i v neděli večer, kdy jste stejně už doma, uklízíte nebo se chystáte do práce a zajít si na hodinu zacvičit není vůbec žádný problém. Je pravda, že velkou výhodou je, že bydlím kousek odsud. Přišlo mi, že je to super kombinace – posilovací lekce ve Studiu 1 v kombinaci s lekcemi H.E.A.T. , byly tam i ty dvě konzultace (výživa s Michalem Kroupou a osobní trénink zaměřený na správné dýchání a držení těla se mnou – pozn.), což oceňuji, protože já ty znalosti nemám. Takže to byl ten první motiv.

Druhý motiv byl ten, že vlastně kontinuálně přibývám na váze. Klasika – celý den nemám čas a pak se najím večer. Nebo si říkám: „Zejtra mě čeká hroznej den“ a otevřu ledničku, jestli mě náhodou něco neuklidní… My to ale máme v rodině, jsme prostě jedlíci, když jsme ve stresu, máme to zažité… Tak jsem si řekl, že takhle ne.

A třetí důvod je ten, že s manželkou čekáme syna, který se má narodit v říjnu. A já kvůli němu už chci být v té době zdravější, aby se synátor narodil do prostředí, kde o sebe pečujeme. Manželka je fyzioterapeutka, ta cvičí pořád, ale já jsem hodně za počítačem, často na jednáních a na školeních, do toho hodně stresu. Vím, že synátorovi bude jedno, kolik má tatínek kilo :-),  ale beru to pocitově, prostě chtěl bych být pro něho tak nějak lepší otec.

Já už jsem loni hodně chodil na TRX s Michalem (Bartkem – pozn.), to bylo perfektní, pak jsem ale byl na operaci s očima, pak byly prázdniny, hodně povinností v práci a rok se s rokem sešel a já jsem pořád nechodil cvičit. Takže ta akce mě hodně oslovila. Řekl jsem si: „pojď, budeš mít pevný režim“, hned jsem si to zaplatil a šel do toho. Nevynechal jsem ani jeden trénink, vždycky jsem se těšil na další. Mně hrozně pomáhá, když si někde můžu dávat fajfky, funguju tak i v pracovním a soukromém životě. Vždycky, když mi na kartičce něco přibylo (účastníci dostávají kartičku, kam se zapisují odcvičené lekce – pozn.), když jsem zase něco dalšího splnil, tak jsem si říkal: „jo, výborně“, prostě krůček po krůčku.

Kromě této akce jsem souběžně 2x týdně chodil do fitka BFIT.CZ. Cvičíme tam v posilovně hlavně na strojích, v malé skupině max. 4 lidí pod vedením trenéra, který nám sestavuje trénink, opravuje, hecuje. Velkou motivací jsou pro mě kolegové ze skupiny – podporujeme se navzájem, když někdo nepřijde, hned je to „Proč jsi minule nebyl?“ apod. Motivace je pro mě opravdu důležitá, tam jsou to hlavně moji kolegové.

Je něco, co byste třeba chtěl na akci změnit? Třeba jste si říkal: „Bylo by fajn, kdyby tam bylo ještě…“

Takhle bych to určitě neřekl, já jsem tam našel všechno, co jsem potřeboval. Já jsem třeba uvažoval už dlouho, že bych chtěl chodit na H.E.A.T., protože je to věc, která se dá zvládnout i v ne úplně dobré kondici, člověk si to přizpůsobí. Zároveň je to hubnoucí cvičení, dá se poměrně dobře zvládnout technicky – chůze je přirozená. Člověk si tam krásně vyčistí hlavu, je to psychický relax, i když jsem pak fyzicky zničený. Na akci mi právě vyhovovalo, že tam H.E.A.T. byl povinný, předtím jsem párkrát na H.E.A.T.u byl, ale neměl jsem dost motivace chodit pravidelně. Takže za mě nemůžu říct, že by mi v rámci akce něco chybělo.

Dále jsem chodil v úterý k Pavlovi na Funkční trénink, což je kombinace aerobního a silového cvičení, ve středu jsem chodil na TRX k Michalovi, což je silový trénink, v sobotu a v neděli jsem měl H.E.A.T.y. K tomu jsem měl v pondělí a ve čtvrtek posilovnu v BFIT.CZ. Je pravda, že při konzultaci mi Michal Kroupa říkal, že by bylo lepší cvičení prohodit, že mám hodně silových cvičení za sebou. Já jsem to ale úplně přizpůsobit nemohl kvůli tréninkům v BFIT.CZ, ale teď přes prázdniny budu chodit ve středu místo TRX běhat, TRX s Michalem teď není.  

Ještě k instruktorům bych chtěl říct – Pavla znám, ten tady působí dlouho. Kolikrát ke mně na funkčním tréninku přijde a řekne, ať raději udělám míň opakování a technicky správně, na H.E.A.T.ech zase ať raději prodloužím krok, klidně jdu pomaleji, ale dobře. Což je super, že to není jen o větším počtu opakování, rychlejším tempu apod. Když se Pavel zranil, zastoupila ho na H.E.A.T.ech Gabča, taky jsme si perfektně zacvičili. Michalovy lekce TRX mi super vyhovují.

Takže můžu říct, že celý tým instruktorů je perfektní, na každého se můžu spolehnout a věřím jim.

To děkuji mockrát za všechny, hezky se to poslouchá, taky na tom pořád pracujeme. Trochu změníme téma - a co výživa?

Tady přiznávám, že mám ještě rezervy. Chtěl bych ale říct, že jako správný manžel jsem se dohodl se svou manželkou J. Řekl jsem jí, že má nade mnou držet bič, což ona už tedy dělala jako správná žena od začátku manželství :-). Prostě řekl jsem jí, že bych potřeboval pomoct v tom, že mě třeba upozorní, např. „Je už 8 hodin, ty koláčky tam nech bejt.“ nebo že ty koláčky vůbec nekoupí. Vaří většinou ona, někdy vaříme i společně. Žena mi pomáhá hodně, hlavně mě nutí (jak mi říkal i Michal Kroupa) jíst pravidelně a líp. Třeba bílý jogurty, ty mě vůbec nezajímaly. A teď žena řekne: „Pojď, koupíme ještě 4 Hollandie, ať máš zdravý snídaně.“. A když přijdu večer domů, ptá se mě, kde a kdy jsem byl na obědě a co jsem si dal - není to zle myšlený, prostě se ptá, jestli jsem si mezi pracovními schůzkami udělal nějaký prostor.

Nepodaří se mi to vždycky, někdy to absolutně nestihnu, ale pak si dám MANU, což je univerzální superpotravina. Docela mi to chutná, je to nasládlý a já jsem na sladký, takže super. Je to náhrada stravy, vyvážené jídlo, které si uděláte za pár minut v šejkru a vypijete. Není to žádný hubnoucí koktejl. Nikdy mi po tom nebylo špatně, vyhovuje mi to. Zároveň splním to, že jím pravidelně, těch pár minut na přípravu a na vypití si vždycky najdu. Jasně, není to oběd úplně v klidu, s pauzou, ale je to určitě lepší než neobědvat.

Jinak jsem do stravy zařadil více ovoce a zeleniny. Večer si dám lehčí jídlo a pak chvíli čekám, jestli už to stačilo :-). Když ne, ještě si něco málo přidám, protože (jak mi říkal Michal Kroupa), nemám večer hladovět.

Jak se mi docela daří se stravou co se týká pravidelnosti i složení, tak se mi to zatím nedaří s pitným režimem, tam mám ještě velké rezervy. Někdy si ráno připravím pití a večer zjistím, že jsem se za celý den ani jednou nenapil, takže na tom chci ještě určitě zapracovat. 

Děkuji moc za Vaše odpovědi. Chcete ještě něco říct na závěr (blížil se začátek lekce Funkčního tréninku s Pavlem - pozn.)?

Ano. Díky této akci jsem zjistil, že můžu posunout jednání nebo schůzku na jinou dobu, naučil jsem se říct „nemůžu, mám trénink“. Takže tohle bylo pro mě osobně hodně důležité.
A pak ještě padlo několik krásných vět na adresu fitka, za které moc děkuji!

Děkuji moc za rozhovor a dobře si zacvičte! A dodatečně – ať jste FIT TÁTA! :-)


Rozhovor s Markétou Šimkovou, fitko 21. 6. 2017

Gratuluji Vám, Vy jste za ty dva měsíce zhubla 2,7 kg tuku a nabrala 0,4 kg svalové hmoty, což je vzhledem k Vaší drobné postavě ohromný výsledek! Jaká byla Vaše prvotní motivace, že jste se do toho pustila?

Mně se to hrozně líbilo a přišlo mi to hodně vhod zrovna v ten čas, zrovna jsem začala přemýšlet nad plavkama :-). Já jsem přes VánoceMarkéta Šimková hrozně přibrala, proto jsem od ledna začala hodně cvičit. Když ta akce přišla, řekla jsem si: „Proč to nespojit, aspoň uvidím, jestli to k něčemu je.“

Od ledna jsem chodila s přítelem do posilovny a do fitka na Fitbox, ten mě „dostal“, snad jsem od ledna nevynechala ani žádnou hodinu, tedy pokud jsem byla v Brně. Věděla jsem tedy, že nebudu mít problém zaplnit část kartičky se vstupy do multifunkčního sálu, Fitbox mě hrozně baví. Kromě Fitboxu jsem chodila ještě na funkční tréninky. A jeden týden jsem zkoušela každý den něco, od pomalejších po akčnější cvičení, abych prostě věděla, jaké to je.  

A oslovilo Vás nějaké cvičení z těch, co jste zkoušela poprvé?

Ano, Pilates. Lekce ale byla pro mě ve špatném čase, pak už jsem tam kvůli práci nemohla chodit. Ale říkala jsem si, že bych jednou za čas na Pilates zašla, bylo to fajn.

V průběhu akce jsme se bavily, že pro Vás byl trochu problém H.E.A.T….

Ano, já jsem komunikativní člověk a tam se to prostě nedá sdílet s ostatními. Takže u mě byl problém spíš psychický, připadala jsem si, že jsem tam zavřená v tom svém vyhrazeném prostoru, prostě že jsem tam sama, proto jsem s tím ze začátku hodně bojovala. Ale myslím si, že - pro mě trochu paradoxně - mně to dalo víc než sálovky, hlavně co se týká úpravy postavy. Přišlo mi, že na sálovky jsem se chodila bavit a na H.E.A.T. cvičit :-).

Takže H.E.A.T. jste nakonec vzala na milost :-)?

Jo, poslední tři lekce jsem tam šla nejenom s tím, že musím, ale už i s tím, že „to i něco dělá“. A jakmile „to něco dělá“, tak to člověka i víc baví. Během lekce jsem si někdy i zpívala, ano, vzala jsem H.E.A.T. na milost a myslím si, že v něm budu pokračovat, i když už nemusím :-).

Chodila jste do posilovny i během akce?

Byla jsem jen asi  2–3x, to už bych během akce nestíhala. Ale předtím jsem chodila hodně. 

A jak Vám to šlo s výživou?

Tak to je moje velká Achillova pata :-). Když jsem měla tady tu hodinovou konzultaci s Michalem Kroupou, tak se zhrozil a říkal, že by bylo potřeba mě naučit jíst od základů. V rámci té soutěže jsem si říkala: „Něco s tím udělám, když už, tak už.“.

Bohužel se mi to nepovedlo. Myslím, že zhruba dva týdny jsem se snažila, pak se to hodilo do starých kolejí a abych se přiznala, tak poslední dva týdny soutěže jsem si říkala, že vypadám v zrcadle ještě hůř než když to začalo... Tak jsem začala jíst ještě hůř než jak jím normálně, zajídala jsem stesk nad tím, že jsem nic neudělala, byla jsem hodně na sladkém.

Vůbec jsem nečekala takové výsledky, asi jsem celkově hodně mákla, protože ty poslední dva týdny jsem toho výživou dost zničila a přece ty výsledky nakonec byly…

A jak tedy jíte?

Většinou nesnídám, na oběd si dám meníčko a večer (když je to hodně špatný) se napráskám sladkým nebo si prostě udělám třeba nějaké těstoviny s něčím. Nemám moc čas jíst (Markéta pracuje a u toho dálkově studuje VŠ). Na doporučení Michala Kroupy jsem se snažila jíst mezi jídly aspoň oříšky, ale moc se mi nedařilo to do sebe dostat. Takže obvykle jím 2x denně, oběd a večeři. Nemám potřebu jíst víckrát denně, někdy ani nemám hlad, jím, protože je prostě čas jídla.

Jím každý den maso, zeleninu jím málo. Když ji mám na talíři, sním ji, ale moc si ji nekupuji, asi je to druh lenosti :-). Přitom v naší rodině se jí hodně zeleniny, naši mají baráček se zahradou. S výživou jsem se snažila dělat něco už předtím. Jednu dobu jsem se tak snažila poslouchat všechny doporučení, že jsem už nakonec vůbec nevěděla, co mám jíst.

V současné době se čím dál víc začínají objevovat vědecky podložené názory, že je důležité celkové množství a výživová hodnota stravy za den a není podstatné, jestli je to rozloženo do dvou nebo šesti dávek. Názory jsou prostě různé od různých odborníků. A podle mého názoru je důležité, jak to člověku vyhovuje, ale mělo by tam být každopádně dost potřebných živin, tedy i zelenina a ovoce kvůli vitamínům a minerálům. Takže klidně jezte 2x denně, ale přidejte na zelenině. Ještě se na závěr zeptám - jaké máte plány na prázdniny?

Skoro celé prázdniny budu pryč, v rodině máme svatbu, budu se připravovat na státnice, které mám v srpnu, pak snad proběhne i nějaká dovolená...

A plánujete i nějaký pohyb na prázdniny :-)?

No právě že moc ne.

A pak se Markéta rozvykládala, že bude „jen“ chodit na výšlapy (Markéta je z Jeseníků, takže určitě i na Praděd), budou s tátou jezdit na koloběžce, chodit plavat. Markéta taky velmi často a ráda jezdí na kolečkových bruslích (i hodiny denně), často chodí pěšky, prostě hýbe se, jak může.

Nakonec jsme se shodly, že Markéta bude mít vlastně prázdniny plné pohybu :-).

Takže děkuji moc za rozhovor, přeji krásné prázdniny, úspěšné dokončení bakalářského studia a pořád tolik energie a úsměvu na tváři jako dosud!