Akce SVALY HORE, TUKY DOLE má vítězku!

Od 6.4. do 12.6. proběhla ve fitku akce SVALY HORE, TUKY DOLE (10 x funkční trénink a 10 x H.E.A.T., 2 x InBody), následující týden ještě měli účastníci pro závěrečné měření na InBody. Zájemců se přihlásilo málo, ale jejich výsledky opravdu stojí za to. Přečtěte si rozhovor s vítězkou soutěže Veronikou Královou, která jako odměnu získala 2 měsíce cvičení ve fitku zdarma.

Gratuluji ke skvělým výsledkům! V průběhu akce jste zhubla celých 6,1 kg tuku, což je úžasný výsledek. Co všechno jste pro tento výsledek udělala?

Tak určitě jsem upravila stravu, to považuji za nejdůležitější část úspěchu. Začala jsem jíst zdravěji, omezila jsem tuky a sacharidy. Pak se mi ale váha zastavila a pod těch 70 kg to nešlo. Proto jsem podle různých kalkulaček na internetu zjistila, kolik bych měla přijmout bílkovin, sacharidů a tuků, stáhla jsem si aplikaci Kalorické tabulky a tam jsem si zadávala hodnoty jídel, které jím, aby mi to vycházelo, jak potřebuji. Určitě jsem přidala více proteinů, kterých jsem před tím měla málo, sacharidy jsem jedla hlavně ráno a během dopoledne, maximálně do 14 hodin, tuky jsem omezila na minimum. Večer jsem jedla proteiny, např. jsem si dala tvaroh. 

Takže jste informace hodně čerpala z internetu?

Ano, a taky jsem se přeměřovala, když mně váha nešla dolů, měla jsem trochu psychickou krizi, ale když jsem se přeměřila a viděla jsem úbytek na centimetrech, řekla jsem si, že to jde, ale prostě to zrovna není vidět na váze. Pomohlo mi to, viděla jsem, že to má smysl.

Vím o Vás, že tancujete, takže ten pohyb ve fitku asi nebyl jediný…

Když akce začala, měla jsem ještě permanentku na Pilates na reformery, tu jsem ještě měsíc čerpala. Po nemoci (Veronika byla v průběhu akce 10 dnů nemocná) jsem už chodila jen do fitka. Současně ještě 3x – 4x týdně asi 1 hodinu tancuji, není to ale až tak fyzicky náročné, jak jsme byla zvyklá v minulosti, ale nějaký pohyb to je. Přidala jsem ještě přirozený pohyb – například bydlíme v 8. patře, takže jsem chodila pěšky, chodila jsem pěšky i do fitka, to mám tak 5 km tam a zpět celkem. Snažila jsem se mít každý den nějakou aktivitu, jen když jsem byla unavená, vybrala jsem si méně náročnou lekci. 

Z lekcí, které jste absolvovala, co Vám připadalo nejvíce náročné? A co naopak nejméně?

Tak na pumpech jsem v rámci akce nebyla, ty mi totiž připadaly vždycky nejvíc náročné. Takže asi H.E.A.T. Circuit, je to ale instruktorkou, protože Jana (Olszyńská) fakt jede:-). Připadá mi hodně náročný, protože se tam jede na intenzitu, je to náročné dechově, a pak zas

ování. Posilování na ruce je pro mě dost, mám slabé ruce. Na squaty už jsem si zvykla, že se jich tam dělá asi 120 během 5 minut:-)… Někdy je také náročné TRX, ale záleží, jak je poskládaná lekce, pro každého je náročnější něco jiného. Jinak ty 50-minutové heatové klasické lekce mi vždy rychle utečou, připadají mi v pohodě. Nejméně náročný mi připadá H.E.A.T. spalovací („spalovačka“).

A co plánujete dál? Teď jste krásně odbourala tuk, dosáhla jste úžasných výsledků. Jak to plánujete teď s pohybem, jak s výživou?

Pokračuji zatím v zajetém režimu. Těšila jsem se, že si pak dám zmrzlinu nebo tak, prostě to, co jsem si odříkala. Jím teď hodně sezónní ovoce, i večer, což jsem předtím omezovala, ale jinak pokračuji dál. Jedeme v červenci s partou do Chorvatska, chtěla bych ještě tu postavu vypilovat, hlavně zpevnit nohy, zadek a břicho, zeštíhlit nohy, protože to je moje problematická partie. Přemýšlela jsem o nějakém větším vyrýsování, inspirovaly mě blogy o cvičení a stravě, ale nevím, jestli je to to, co bych chtěla. Možná najedu na posilovnu, ale ještě zvažuji. Každopádně teď jsem v režimu, kdy chci zpevnit a zvýšit kondici i kvůli tancování, protože v září začnou soutěže a to je fyzicky náročné. 

Děkuji moc! Co byste řekla závěrem?

Pobavily mě vtipná videa Martina Mestera, inspirovala mě například jeho hláška: „Buď chcete nebo nechcete a zbytek jsou jenom kecy!“. Což je pravda. Já jsem z tancování zvyklá na tvrdší disciplínu. V tanci i když člověk chce, ale nemá talent, nejde to, ostatní ho předběhnou. Ale toto – stačí si sepsat stravu a nějak si to naplánovat, myslím si, že každý může těch pár kilo zhubnout. Ne samozřejmě do nějakých extrémů, ale tady ten základ, co jsem zhubla já. Dietu jsem nedodržovala na 100 %, měli jsme mezitím dvoje narozeniny, takže doma byla kachna s knedlíkama, u tchýně řízek, byla nějaká vinařská akce. Určitě to nebylo tak, že bych dva měsíce trpěla a nic si nedopřála, ale snažila jsem se to pak vykompenzovat třeba tím cvičením. Takže asi tak.

Hovor ale ještě pokračoval – dostaly jsme se k chuti na sladké:

Takže z toho, jak jste měla ráda sladké, se Vám ty chutě dá se říci hodně změnily?

Ano, hodně. Pomáhají mi v tom proteinové tyčinky, který jím odpoledne místo svačiny. Vybírám si s nízkým procentem cukrů a s 20 % bílkovin, chuťově mě to uspokojí. Když pečeme, nedáváme do toho skoro žádný cukr, spíše ovoce, trošinku medu, ale opravdu minimum oproti dávkám, které jsme dávali. 

Takže i Vaše okolí se toho účastní?

Ano, můj přítel. Když jsem měla narozeniny, přítel mi upekl tvarohové košíčky s ovocem a vypočítal mi kalorickou hodnotu jednoho košíčku:-). 

Tak takhle hezky jsme se rozloučily, Veronika spěchala na lekci H.E.A.T. Circuit…