7 otázek pro osobního trenéra Michala Kroupu

Přečtěte si, jaké jsou nejčastější cíle klientů, jak vlastně poradenství probíhá, proč není internet nejlepší rádce ve cvičení a taky kdo u Michala doma vaří :-).

1. Na úvod hned otázka tzv. „na tělo“: Proč by si někdo měl platit služby osobního trenéra, když internet je plný informací, tj. všechno, co člověk potřebuje, najde zadarmo a hned?

Ano, právě těch informací je tolik, že člověk často neví, co je pro něj dobré a co ne.  Co platí na jednoho, neplatí na druhého. Výběr těch správných informací je proto ten nejtěžší úkol. Člověk, když cvičí sám, se někdy může snažit i roky a výsledky ne a ne se dostavit. Každý máme od přírody dané ke cvičení jiné dispozice, a proto některé typy cvičení nemusí mít požadovaný efekt. Největší výhodu tedy vidím právě v osobním přístupu ke klientovi, kdy se snažím pochopit jeho potřeby, cíle a podle toho mu připravovat vždy takové cvičení, které mu bude opravdu pomáhat a posouvat ho.

2. Jací jsou klienti (věk, pohlaví, povolání apod.), kteří za Tebou přicházejí? Jaké mají požadavky a cíle?

Osobní přístup se vyplácí snad každému. Mezi svými klienty mám mnoho dětí a mladých sportovců, u kterých rodiče pochopili, jak důležité je věnovat se kompenzačním cvičením a nevytvářet si skoliózu zad, dále spoustu těch, kteří mají málo času a potřebují se rychle vypotit, vypnout hlavu, prostě mít cvičení nachystané. Velkou skupinou jsou muži a ženy, kteří si přejí nějaké to kilo shodit a zase nenabrat. Dnes už je na 100 % jasné, že štíhlou postavu vám zajistí z 50 % správný jídelníček a z 50 % správně prováděné fyzické cvičení.

3. Když si s Tebou klient sjedná první schůzku a přijde, jak to konkrétně probíhá?

Mám rád méně řečí a více skutků. Na první schůzce vyslechnu, proč člověk přišel, co ho k tomu vedlo, a tím se dozvím jeho cíle, probereme případná zdravotní omezení a pak už jdeme cvičit. Tím nejlepším testem fyzických předpokladů je trénink sám, díky němu se dozvím o klientovi prakticky vše tj. úroveň aerobní zdatnosti, síly, flexibility, vůle, charakterové vlastnosti apod. Další společné tréninky jsou pak už „šité na míru“ tak, aby nedocházelo k přetěžování, ale ke zlepšování kvality života.

4. Děláš i výživového poradce, jak probíhá takové výživové poradenství?

Na první schůzce, formou rozhovoru probereme aktuální stav a dáme si cíl. Klient se zváží na bioimpedanční váze InBody a dostane domácí úkol na jeden týden, ve kterém vyplňuje jednoduchý dotazník a zaznamenává

 vše, co sní a vypije, váží si množství, hlídá si časy, ale i prostředí, ve kterém jí apod.  

5. Protože radíš ve výživě, očekávám, že sám se stravuješ zdravě. Nebo jak se říká „kážeš vodu a piješ víno“? Kdo u vás doma vaří?

Když „kážeš vodu a piješ víno“, tak se špatně radí. Zdravý jídelníček dodržuji poctivě hlavně v pracovní dny, kdy je energie potřeba. Jsou ale i dny o víkendech, svátkách nebo Vánocích kdy si dám úplně všechno, ale i tehdy se snažím hlídat si množství snědených „dobrot“. U nás vaří velmi dobře manželka a já jí v tom pomáhám tím, že jí do toho mluvím :-).

6. Jak ses vlastně dostal k tomu, co děláš? Baví Tě to i po těch letech:-)?

Zůstat u sportu vlastně nebyl vůbec žádný problém. Hrával jsem aktivně – jako všichni v naší rodině – fotbal. Ve dvaceti jsem měl z vrcholového sportu problémy se zády a navíc mě postihla operace kolene, s aktivním sportováním byl tedy konec. Po studiu na Fakultě sportovních studií v Brně jsem začal s kondičními tréninky u fotbalistů a za krátko se klientela začala rozšiřovat i o nesportující populaci. To, co nyní už dlouho dělám, mě stále moc baví, hlavně když vidím výsledky u svých klientů. Do práce chodím tedy stále velmi rád i díky příjemnému prostředí, ve kterém mám možnost působit. Dana Weisserová nepřestává překvapovat novinkami ve svém fitku, a to je moc důležité pro mě i mé klienty. Konkrétně mám na mysli nově vybudovanou funkční zónu, která dává cvičení úplně jiný rozměr.

7. Můžeš uvést i nějaké konkrétní výsledky Tvých klientů?

Tady nechám raději prostor přímo svým klientům:

Je mi 36 let a nikdy jsem necvičila.  Až jsem se před dvěma roky podívala do zrcadla a řekla stop. Kamarádka mi doporučila Michala. Asi během 6 měsíců jsem zhubla 8 kilo a ruku v ruce šly i jiné změny.  Konečně jsou cítit i svaly na mém těle . ….už se celé netřepe, přestala  jsem kouřit a cvičení mě konečně začalo bavit .

Hana, 36 let

Jmenuji se Radek a je mi 32 let. Chodím pravidelně (můj trenér by řekl – chodíš málo :o)) cvičit cca čtvrtým rokem. Začal jsem o tom přemýšlet, když jsem nemohl téměř chodit – byly mi diagnostikovány dvě vyhřezlé plotýnky a čtyři obratle se mi vůbec neohýbají.  
Došlo to do stádia, kdy jsem nemohl vstát z postele abych nemusel „rozcházet“ bolest. V té době jsem se začal koukat po trenérovi, který by mi mohl pomoci – raději zkusit všechno než jít na operaci v 27 letech. Měl jsem samozřejmě obavu, že v posilovně se nebudu dobře cítit – všude budou „nabušení“ Schwarzeneggeři a já tam budu za blbečka . . . :o)
Naštěstí jsem potkal Mgr. Michal Kroupu a ten mi řekl, ať prostě zkusím za ním přijít na jednu zkušební hodinu do WEISSER SPORT CENTRA a uvidím sám, jaké to bude. 
Musím říct, že mě to mile překvapilo – všude kolem spousta lidí jako já a hlavně je všem úplně jedno jak cvičíte nebo co tam vlastně děláte… Děláte to totiž sami pro sebe. Spousta lidí se mne ptá, jestli mi to pomohlo – a já na to říkám – chodím :o) 
Pokud přemýšlíte o tom, že byste začali cvičit, není nic jednoduššího než začít… Zvednout zadek z gauče a jít to zkusit… Když tomu dáte šanci – začne Vás to bavit. Stačí jenom chtít. Ten pocit, když odcházíte úplně zničení je k nezaplacení…
Děkuju za všechno dnes už kamarádovi Michalovi a paní Daně za jejich přístup – bez nich bych byl již po operaci…

Radek, 32 let

Michal se mi jako osobní trenér a výživový poradce velmi osvědčil. Během tří let se moje kondice zlepšila a dál se rozvíjela, nyní jsme cvičení přizpůsobili mému těhotenství, za což jsem velmi ráda 🙂

Eva, 33 let

Tréningy s Michalom mi pomohli zbaviť sa bolesti v oblasti chrbta. Tuk som premenil na svaly, celkovo spevnil celé telo a získal kondíciu. Cvičíme prevažne s vlastným telom. S Michalovým prístupom som maximálne spokojný. Cvičenie mi veľmi pomáha nielen po fyzickej stránke, ale aj po psychickej, a to aktívne odbúrať stres.

Tom, 28 let

K Michalovi chodím cvičit už 6 let. S tréninky jsem začala kvůli kolabujícím zádům. A pomohlo to! Stav mých zad se od doby prvního tréninku výrazně zlepšil a celkový nárůst kondice je příjemným bonusem 🙂

Olga, 44 let