Chci do kondice

Jak to udělat, když se chcete dostat do kondice?

Při rychlejší chůzi nemůžete plynule mluvit a při výstupu do druhého patra odpočíváte? Cítíte, že jste bez síly, bez energie, rychle se unavíte a toto vše se promítá negativně do celého Vašeho života? Chybí Vám prostě kondice? 

Světová zdravotnická organizace (WHO) definuje dobrou fyzickou kondici takto: „Je to schopnost vykonávat každodenní povinnosti s energií, ostražitostí a bez nadměrného pocitu únavy a navíc mít dostatek energie na potýkání se s neočekávanými událostmi, které se mohou objevit v čase vyhrazeném odpočinku nebo k provozování zálib."

Jak tedy kondici vybudovat? Pokud jste dlouho nesportovali, je vždy nejprve potřeba vybudovat tzv. základní kondici, připravit své tělo na větší zátěž, na posilování, na větší výkony. K tomu nám ideálně poslouží chůze, jízda na kole nebo stacionárním kole, případně indiánský běh, tj. střídání chůze a pomalého běhu. Po vybudování této základní kondice je dobré přidat do svého cvičebního programu i posilování nebo lekce, na kterých se posiluje a zároveň pracuje na kondici.

 

Jaké aktivity a lekce z naší nabídky si vybrat, abyste se dostali do kondice?

trx cvičeníUrčitě bych Vám na začátek doporučila lekce H.E.A.T. Programu, nejprve H.E.A.T. easy, poté lekce s větší intenzitou a lekce kombinované s posilováním, tj. H.E.A.T., H.E.A.T. Circuit nebo H.E.A.T. s posilováním. Dále je dobré k tomu postupně přidat posilovací lekce (TRX, Funkční trénink, Pump fx) nebo lekce kombinující posilování s aerobní zátěží (Bodystyling, Fitbox, pro pokročilé Tabata). Pro klienty s menší fyzickou zdatností, starší a s nadváhou doporučuji doplnit lekce H.E.A.T. Programu posilovacími lekcemi typu Body Fit.

Na své kondici můžete zapracovat velmi úspěšně také posilovně – v aerobní zóně zapracovat na kardiovaskulárním systému, tj. získat základní kondici, a pak posílit tělo na strojích a ve funkční zóně.

Zvolte to, co Vás bude bavit, podle svých časových možností a preferencí skupinového či individuálního tréniku.

 

Jak často, aby se výsledky dostavily?

Ze začátku 2 týdně (vždy naplánovat tak, aby to bylo reálné vzhledem k Vašemu dennímu programu) – cca 2 – 3 měsíce, aby si tělo na pohyb zvyklo. Začít určitě základní kondicí viz výše, tj. z naší nabídky H.E.A.T. easy nebo H.E.A.T. (jít si ve svém tempu), případně v posilovně v aerobní zóně. Pak přejít na lekce 3 - 4x týdně (např. 2x H.E.A.T., 2x lekce ve studiu 1 nebo 2, případně v posilovně). Pokud máte další sportovní aktivity, je důležité to zohlednit. Počítejte ale s tím, že pokud budete cvičit pouze 2x týdně, nemůžete očekávat velké zlepšení. Jako ve všem, pokud něco chcete, musíte tomu věnovat nějaké úsilí:-).

Podívejte se na náš rozvrh a naplánujte si, kdy vám cvičení bude vyhovovat!